mandag den 6. oktober 2014

Statistik fra Facebook

Jeg har kigget på nogle interessante tal fra Facebook-siden:

Opslaget d. 1/10 om I aften kl 21:55 stiller Magasinet Penge på DR1 skarpt på brugerbetaling i landets folkeskoler, blev delt 8 gange, kommenteret 4 gange og der var 16 der "likede" opslaget. Sammenlagt nåede vi ud til 1.040 personer. Heraf var 250 personer som allerede har liked siden, hvilket vil sige at vi "ramte" 790 personer som ikke allerede var involverede. Det resulterede i sammenlagt 4 nye likes.

Dette er vores foreløbige rekord for opslag, som ikke var sponsoreret.

Til sammenligning fik opslaget d. 23/7 Den egentlige årsag til at "Storbritannien har besluttet at benytte ODF? Læs her hvorfor 25 likes, ingen kommentarer og 10 delinger. Sammenlagt nåede vi ud til 982 personer, hvoraf 764 var nye. Det gav 3 nye likes.

En årsag til forskellen i antal skal nok findes i at 23/7 var lige midt i sommerferien, og at vi siden har fået en 10-20 nye personer som liker os. Men konklusionen er helt sikkert, at jo mere et opslag bliver liket, delt og kommenteret, jo flere Facebook-brugere ser opslaget. Ingen andre ikke-sponsorerede opslag kommer bare i nærheden af 1.000 ramte personer.

Derfor:
Hjælp med at dele opslagene. Del gerne i grupper som I er medlemmer af, f.eks. hvis det er en skole, virksomhed eller lignende. Hver gang når vi ud til lidt flere personer og så spreder det sig som ringe i vandet.

Aktiviteterne fordeler sig jævnt over ugens dage, og tidsmæssigt fra omkring frokosttid til midnat, hvilket må siges at være forventeligt.